picasso

picasso
copyright:Lisa Ling/ Bild och ide

tisdag 5 oktober 2010

Jag undrar hur jag ska tänka för att det ska bli sjukt intressant att läsa min blogg!

Efter att ha gjort ytterligare ett försök att ta till mig bloggarna vi haft i uppgift att titta på kan jag väl krypa till korset och erkänna att det skulle vara intressant att följa... men jag vidhåller att jag eventuuellt inte orkar ta till mig mer än det jag matas med varje dag om det inte är sjuukt bra!
Jag hinner ju inte ens läsa rubrikerna i dagstidningen!

Jag undrar hur jag ska tänka för att det ska bli sjukt intressant!
Kortare texter -Ja
Mer diskussion -Ja
Konkreta tips/idéer -Ja

Jaghittade faktiskt en bra bild länk på en av bloggarna: http://www.sciencephoto.com/images/index.html

men det ska mycket till för att man ska vilja sitta och leta, leta, leta...

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa, jag tycker att du ska använda dig av bilder som är dina egna, som illustrerar eller tillför något eget. Det tror jag skulle göra det personligt och roligt/intressant att följa. Jag tycker också att du ska skriva om det som intresserar dig på riktigt. ta utgångspunkt i vem du är vad du vill jobba med och fundera lite framåt. Korta texter är bra. men det räcker inte tycker jag. Texter måste mena något. Vara väl genomarbetade. Då visar du läsaren att du lagt ner tid och att det är värt också för läsaren att lägga ner densamma.
    Sen att följa en blogg torde ju va kul om man hittar nån där det faktiskt tillför en något. Förra veckan hittade jag en som jag nu "tappat bort". Letar och tror mig finna den... Att följa för att följa är ju hopplöst tycker jag. Konkreta tips låter väldigt spännande. Det skulle jag vilja ta del av! Hejja! Puh nu vart det mycket. Helt klart fick du mig å gå igång iaf:)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina "upprop" och framför allt din "skylt" om vidgat textbegrepp där trygghet lyser gult.
    Ska vi i klassrummet få ut vår fulla potential, behöver vi vara trygga.
    Kommer ihåg när jag gick på konstskola (19 -20 år) och gick och gömde mig när läraren kom eller när det var genomgång... Inte blyg annars, men när det kom till mina bilder (som var nära mig), då blev det ömtåligt!
    Viktigt med ett bra arbetsklimat alltså!

    SvaraRadera
  3. Med tanke på alla de sidor som vi ständigt måste följa och hålla oss uppdaterade med är din fråga högst relevant. Om jag ska använda mig av en digital kommunikationsyta mot/med mina elever, föräldrar och kollegor, hur ska den utformas för att skapa behov och intresse. Nästa tillfälle blir det publicering av webbsidor då måste vi ta upp tråden där du slutade i ditt textinlägg.
    /Måns

    SvaraRadera